måndag 1 november 2021

Så här gick oktober

 Inlägget innehåller reklamlänkar till Avanza, Rocker och Vimla.


Nu har även oktober passerat och vi är inne i mörka november. Temperaturen har här legat kring 10 grader den senaste tiden och elpriserna har sjunkit något, vilket gör gott för elräkningen. Trots hyfsade inkomster gick jag back, mest på grund av betalningen av kommande vintersemester i fjällen.





Inkomster

Inkomsterna på totalt 19420 kr består av lön, barnbidrag, underhåll för barnet och diverse mindre extrainkomster. För lönen har jag jobbat 110 timmar, samt tagit ut friskvårdsbidrag för 2 månader.

Extrainkomsterna kommer från Rocker betalkortVimla samt lite försäljning på Tradera.

Utgifter

Utgifterna slutade på totalt 23564 kr. De nödvändiga utgifterna uppgick till 11628 kr och därtill kom betalning av vintersemester på 11936 kr.

Även denna månad blev det en extra kostnad för bilen förutom bensin och det var byte av bromsbelägg.


Investeringar och buffert

Mina investeringar i form av aktier, fonder och företagslån via Kameo har under månaden ökat från 449000 kr till 478000 kr. Däremot har bufferten minskat från 89000kr till 69000kr. Jag har dock inte använt hela det uttagna beloppet utan en del finns på lönekontot och en del på Rocker. Eftersom jag har bytt från att använda mitt kreditkort från Komplett till Rocker betalkort så behövs det pengar på kontot när man inte kan betala i efterhand.

Under månaden har jag sålt en del av mitt innehav i Nordea och en del XACT Norden Högutdelande.

Det har blivit köp i Embracer, SkiStar, Investor, Telia, SBB, Arbor Realty Trust och jag var även med vid noteringen av Flat Capital som gått fantastiskt bra.

I oktober har jag fått 918 kr i utdelningar och totalt i år har jag fått in 9652 kr. Hoppas nå 12000 kr innan årets slut. 


2 kommentarer:

  1. Jojo, fröken Slösbyxa !! Vintersemester !! Pffft... Hon måste ju lära sig byta bromsbelägg på bilen. Det är ju som att byta en glödlampa. Typ.

    Hoppas Ni får sol i fjällen. Det är underbart. Björkliden, Riksgränsen och Hemavan är de 3 fjällsemesterställen jag varit på vid ett tiotal tillfällen. Men oj vad länge sedan det var nu. 1994 senast...till Hemavan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände mig väldigt slösaktig när jag bokade, men en vecka i fjällen är värd pengarna, fast det blir inte riktigt så långt norrut som de ställen du nämner.

      Byta bromsbelägg själv har jag inte en tanke på att göra. Det får räcka med glödlampsbyte, vilket är krångligt nog.

      Radera