söndag 14 november 2021

Utdelningar och transaktioner vecka 45

 

Inlägget innehåller reklamlänk till Avanza.

Här kommer en liten veckosummering av mina transaktioner. Inget av det jag skriver ska ses som rekommendationer.


Erhållna utdelningar vecka 45 2021

  • 213 kr Resurs Holding
  • 222 kr Investor
  • 77,50 kr NCC
  • 72,74 kr Akelius D
Totalt 585,24 kr

Därmed har jag fått 10 904 kr i utdelningar under 2021. Utdelningsprognosen för resten av året ser riktigt bra ut och jag hoppas att utdelningarna i november och december ska täcka familjens matkostnader för samma period. Om så inte blir fallet så har jag pengar att köpa mat för ändå.

Köp och sälj vecka 45 2021

  • Köpt Kindred 112 kr
  • Köpt Triton International 3 247 kr
  • Köpt Hexagon 540 kr
  • Köpt H&M 502 kr
  • Sålt Lifco 523 kr
  • Bytt Investor A mot Investor B
För den som blir förskräckt över courtagkostnaderna kan jag meddela att jag köpte Kindredaktien courtagefritt på Swedbank. Triton international är ett nytt innehav med en direktavkastning på ca 4% och jag får första utdelningen dagen före julafton. Även Hexagon är ett nytt innehav. Liksom många andra gjorde jag arbitrageaffären i Investor och hade lite tur som väntade till fredag då skillnaden i pris mellan A- och B-aktien var ovanligt stor.

6 kommentarer:

  1. Jag har kollat in din portfölj och det där ser inte alls bra ut. Antalet innehav verkar indikera någon slags allvarlig psykisk störning och det där kan du ALDRIG ha koll på i detalj.

    Mitt råd är att du köper Avanza Zero istället.

    På plussidan dock positivt att du fortfarande har pengar till mat. Annars kan jag tipsa om sms-lån för snabba cash !!

    MVH/Northernlightsinvestment

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow! Jag kanske snart platsar i din aktiesparklubb för pilkastande apor ;)

      För övrigt är de enda snabba cash som intresserar mig utdelningar.

      Mvh I- US

      Radera
  2. Om vi för en stund upphör med vårt lilla internskämt ;) så tycker jag du har byggt upp en imponerande och varierad portfölj. Tror och hoppas att den kommer ge dig många framtida fjällsemestrar framöver !!

    Mycket bra jobbat.

    Är dock inte helt insatt i alla dina innehav, ska kolla igenom vid lämpligt tillfälle. Kanske i gungstolen framför kaminen med en liten virrepinne när uppesittarkvällen på tv 23/12 blir för långtråkig... ;)

    Hims & Hers blev jag extra fundersam på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns dessvärre några innehav som man kan bläddra förbi snabbt, bland andra Hims & Hers som lyckades nästla sig in i min portfölj under en FOMO-period jag hade. Upp som en sol och ner som en pannkaka!

      Radera
  3. JÖsses. jag höll på att få en hjärtattack när jag läste om psykiska störningar och annat. Alla som brukar vara så snälla och gulliga på mina bloggar :D men så såg jag att det var reklam för sms-lån och sånt är det ju bara norrlänningar som behöver :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med psykiska störningar tar jag med en nypa salt då kommentatorn NLI själv har ungefär dubbelt så många innehav som jag :)

      Radera