söndag 21 november 2021

Utdelningar och transaktioner vecka 46

 Här kommer en liten veckosummering av mina transaktioner. Inget av det jag skriver ska ses som rekommendationer.


Erhållna utdelningar vecka 46 2021

  • 13,19 kr EPR Properties
  • 18,47 kr Main Street Capital
  • 4,75 kr Kinder Morgan
  • 76,63 kr Omega Healthcare
  • 36,44 kr Realty Income
  • 57,12 kr Abbvie
  • 19,11 kr Stag Industrial
  • 172,20 kr SEB
  • 21,44 kr XACT Norden Högutdelande
Totalt 422,35 kr

Därmed har jag fått 11 326 kr i utdelningar under 2021. De tre första veckorna i november har jag fått totalt 1674,86 i utdelningar och köpt mat för 1745 kr, men då har jag preppat och köpt på mig lite extra lager. Det vore dock riktigt kul om utdelningarna kunde täcka familjens matkostnader fram till årets slut.

Köp och sälj vecka 46 2021

  • Köpt XANO Industri 319 kr
  • Köpt VICI Properties 3 593 kr
  • Sålt Omega Healthcare 3 353 kr
Då fick Omega Healthcare lämna portföljen efter ca fyra år. Bolaget verkar ha flera hyresgäster som har problem med att betala hyran och jag vill inte riskera att få ännu ett EPR Properties på halsen. Jag har legat på minus i Omega Healthcare en längre tid och det tar emot att sälja till förlust ,även om det ofta är det vettigaste. Nu blev det dock inte så illa som jag trodde eftersom företaget hör till de mer högutdelande. Så om jag räknar med utdelningarna så blev totalavkastningen för de fyra åren ca 26%, klart bättre än sparkontot, även om det är hästlängder efter index. Istället köpte jag VICI Properties, en annan REIT, som jag hoppas ska prestera bättre. Man har i alla fall höjt utdelningen regelbundet sedan börsnoteringen 2018.

En ny serieförvärvare, XANO Industri blev det också, till lägre värdering än de mer populära serieförvärvarna som Indutrade och Lagercrantz..

3 kommentarer:

  1. Då blev det ändå en bra affär i OHI, det får du vara nöjd med. Jag ligger kvar, som med nästan allt annat i min portfölj är det ett relativt litet innehav. Typ 0,5%.

    Jag har väldigt många små innehav som tillsammans blir STORT :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar också ligga kvar, men tog den här gången glatt överraskad hem den lilla vinsten i tron att det bara kan bli sämre. :)

      Radera